מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה בעד פתיחה בחקירה נגד ישראל

    שלמה ריזל No Comments on מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה בעד פתיחה בחקירה נגד ישראל

    בעקבות מבצע שומר החומות: מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה בעד פתיחה בחקירה נגד ישראל, בחשד לפשעי מלחמה | משרד החוץ בתגובה: "מדובר בגוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה – ישראל לא תשתף פעולה עם החקירה"

    אולם העצרת הכללית של האו"ם צילום: ויקיפדיה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה הערב (חמישי) בעד פתיחת חקירה נגד ישראל בחשד לפשעי מלחמה במהלך מבצע 'שומר החומות'. 24 מחברי הוועדה תמכו בהחלטה, 9 התנגדו, 14 נמנעו.

    במשרד החוץ הגיבו להחלטה: "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום ע"י המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה", מסרו בתגובה "ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4300 טילים אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם".

    במשרד החוץ הדגישו כי "צה"ל פועל על פי הדין הבינלאומי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל מפני ההתקפות חסרות האבחנה של החמאס. ארגון הטרור חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כאשר הוא יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית בתוך עזה על עבר אזרחי ישראל. ההחלטה של המועצה לזכויות אדם מתעלמת מכך לחלוטין".

    על פי, ההודעה "מטרתה האמיתית של ועדת בדיקה היא הלבנת פשעי ארגון הטרור חמאס והפללת ישראל על פעילותה להגנה על אזרחיה. ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת. ישראל מודה למדינות במועצת זכויות אדם שלא תמכו בהחלטה שערורייתית זו".

    ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ההחלטה המבישה שהתקבלה היום היא דוגמה נוספת לאובססיה האנטי-ישראלית הבוטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם. פעם נוספת, רוב אוטומטי בלתי מוסרי במועצה -מטהר ארגון טרור שחותר לרצח עם, ארגון שיורה בכוונה תחילה לעבר אזרחים ישראלים, תוך שהוא משתמש באזרחי עזה כמגן אנושי. באותו הזמן, המועצה מציגה ״כצד האשם״ דמוקרטיה הפועלת באופן לגיטימי כדי להגן על אזרחיה מאלפי רקטות שנורות ללא הבחנה. הביזיון הזה הופך את החוק הבינלאומי מושא ללעג ומעודד טרוריסטים מסביב לעולם".

    שר בחוץ, גבי אשכנזי: "אנו דוחים בשאט נפש את ההחלטה של המועצה לזכויות האדם. ההחלטה מתעלמת לחלוטין מהתקפות חמאס והיא כתם מוסרי המצביע על צביעות ועצימת עיניים בקרב המדינות החברות במועצה. הפעילות המתמשכת של הפלסטינים נגדנו מהווה מכשול ומרחיקה כל אפשרות של צעדים בוני אמון. זו אינה הדרך להשגת יציבות באיזור".



    0 תגובות